lördag 3 juni 2017

Mixed Media Bottle

Hejsan!
Jag hade ett par mini glas flaskor som jag löpte från Panduro för en massa år sen som jag valde att fixa upp. Dom var väldigt enkla att göra och man kan styla dom hur man vill!


Jag ville att det skulle se ut som att flaskorna är fyllda med glitter, men för att inte slösa för mycket glitter genom att faktiskt fylla upp flaskorna gjorde jag så här:
Jag blandade häften vatten och hobby lim som jag sedan hällde i flaskorna. Sedan skakade jag flaskorna så att limmet täckte hela insidan var på jag hällde ut all extra lim. Sedan tog jag lite glitter, hällde i  flaskorna och skakade så att glittret täckte hela insidan. Sedan var det bara att vänta tills det torkade ( ett tips kan vara att man låter det stå över natten) och sen kan man limma fast korken.

 Det lila flaskan blev inte lika Mixed Media som den guldiga, men ändå fin!
Jag började med att knyta ett svart band runt flaskan och sedan satte jag ihop smyckes länken som jag sedan limmade fast så att den inte rör sig för mycket.
Där jag limmande länken limmande jag sedan fast blommorna. Jag använde två olika rosor och sen två rosknoppar. På rosorna kletade jag lite lila stickles. Runt basen av blommorna tog jag lite Gel Medium och satte sedan fast lila sm glaspärlor.




 Till den guldiga flaskan använde jag mer färg.
Jag grundade vissa delar av flaskan med gesso och sedan målade jag med guld färg, andra ställen lämnade jag tomma så att man ser glittret i flaskan. Jag tog även lite lim och glitter som jag la vid flasköppningen och sen som en remsa ner så att det ser ut som att glittret läcker ut.


Jag dekorerade flaskan med små glaspärlor, rosor och kugghjul som jag målade med samma guldfärg. Jag färgade sedan vissa delar av flaskan med brun och koppar färg för att få en mer distress look.




Jag har två glasflaskor till och jag är lite sugen på att fixa upp dom också. Vi får se vad det blir för färger på dom!

Tack för besöket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar