tisdag 13 juni 2017

Akvarell: Pen and Wash

Hejsan!
Efter mitt projekt att lära mig lite mer om akvarell har jag bara målat lite här och var. En sak som jag tycker om att göra en pen and wash. Det är lite av en skissartad målning och för mig är det ett roligt sätt att titta tillbaka på lite olika platser som jag har varit.


Just den här målningen är efter ett foto som jag tog nedan för min praktik skola. Jag gick förbi här två gånger om dagen till och från skolan under hela min VFU. Det var under tiden som det verkligen gick från vinter till att börja bli lite vår väder, så det var kul att se den förändringen.


Jag använde två Uni Pin fineliners i 0,1 och 1,2 till själva skissen. Efter det målade jag över med mina akvarell färger. Jag använde en gul, två blå, en grön, två bruna och en röd färg.
(Otroligt specifik färg beskrivning, jag vet)



Tack för besöket!

1 kommentar:

  1. Åååh vad fint! Älskar själv att måla hus, och att porträttera ögonblick från vardagen är ett så bra sätt att minnas och spara för framtiden <3

    SvaraRadera