lördag 15 april 2017

December 2016 Lay Oyts & Kill a Kit

Hejsan!
Med dagens inlägg är jag ett steg närmare slutet av mitt 2016 album. Dom här sidorna kommer vara sist i mitt album, men jag måste gå tillbaka och göra en start sida samt ett par utfyllnads sidor.


Den första LO'en för December 2016 är med två foton på våra marsvin och det är ungefär en månad innan vi fick vårt tredje lilla flockmedlem.
Jag hade lite större mönsterpappers bitar att använda upp och eftersom det blev en del blandade mönster och färger sparade jag lite på dekorationerna.





Nästa LO fick handla om målningen som jag gjorde till min syster. Som ni ser blev det lite av samma struktur på den här sidan, det var inte riktigt meningen. Här valde jag att använda upp det sista av en washi rulle som bakgrund samt dom tre sista Project Life korten som jag hade kvar i mitt kit. Eftersom det var i slutet av kitet så fanns det inte många dekorationer kvar att välja på men jag tycker det gick ganska bra i alla fall!






Och det var det sista jag fick gjort med mitt hemmagjoda Scrapbook Kit! Totalt gjorde jag 8 Lay outs och 5 Project Life sidor.
Och så här såg kitet ut i slutet:


Det som tog helt slut:

Välanvända:



Här är vad som fanns i kitet och vad jag använde upp:
Elva Project Life kort - Alla använda
Ett packet med klistermärks fraser - Helt slut
Ett set med chipboard dekorationer - Helt slut
Två packet med flairs - Helt slut
Två ark med etiketter - Helt slut
Ett packet med ramar - Hälften kvar
Två set med tags - Hälften kvar
Fyra set med mini bokstäver - Använt en del
Två förpackningar med klistermärks dekorationer - Ett slut, ett mindre än hälften kvar
Ett set med die cuts - 64 av 91 använda
Sju olika washi tejp rullar - 2 av sju helt slut
Tre stycken 15x15 pappers block - 21 av 56 papper använda
Ett packet med mini post its - Helt oanvänt

Jag använde även uppdet sista av 4 packet enamel dots och 2 stickers packet. Det var kul att få lite användning av både gammalt och nytt. Jag rekommenderar verkligen att prova på att göra ett eget scrapbook kit då det går mycket fortare att jobba och man kan använda sånt som man annars kanske glömmer bort.
Jag har precis hoppat på Hip Kit Club igen så varannan månad kommer jag få hem två kit. Jag kommer fortfarande försöka få in lite av mitt andra material för att blanda upp lite.

Tack för besöket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar