tisdag 27 december 2016

Akrylmålning - Våffla med Glass

God Morgon!
Jag tog en liten paus från akvarell målandet för att göra en akryl målning till min syster i födelsedagspresent. Målningen är baserad på ett foto som jag tog när jag var i Berlin förra året, men det blev lite små ändringar. Jag hade inte jätte lång tid på mig att måla den då det var lite sent på kommet. Jag började på kvällen den 24 och jag skulle träffa henne på förmiddagen den 25 innan hon åkte hem igen. Så jag målade klart den på morgonen, sprayade den och sen åkte jag iväg direkt, vilket är varför jag bara har en bild på målningen när den var klar.


Totalt tog det 5 timmar och 15 minuter. Jag målade på en uppspänd duk som är 30x30 cm. Tyvärr blev motivet lite snett till höger mer än mitten vilket är lite synd. På bilden ovan ser våfflan och jordgubbarna till höger lite mer grådassiga ut än det till vänster, men det är bara för att det blev lite skugga där när jag tog fotot.

Här är en liten snutt med bilder från när jag målade. Jag tog en bild var 30e minut förutom den sista som slutade på 15 min.
video

Tack för besöker och ha en trevlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar