fredag 29 juli 2011

Duk nummer två

I onsdags började jag med min andra duk, och då hann jag med 17 cm= en fjärdedel. Planen var att göra en fjärde del per dag för att hinna bli klar innan jag åker, men i går gick allt snett:
Varpen hade damen som ägde stolen innan lagt och det hade inte blivit helt rätt (till damens försvar pressade hon mot 100 ) så det blev en massa trassel. Mormor fixade det.
Sen så hade varpen i duken gått sönder så det var tvunget att sys ihop. Mormor fixade det( ja, jag kan inte göra något själv).
Sen började jag väva och efter en stund märke jag att jag vävt fel! Jag hade läst av det fel efter att vi hade avbrutit för att fixa allt. Så då var jag tvungen att väva bakåt. Oj jag trodde jag skulle dö utav frustration! Viserligen var det bara 15 rader som skulle upp så det var ju inte hela världen, men just då gick det inte.
Det slutade i alla fall med att jag bara vävde 5 cm i går och i dag fick jag ta igen det!Nu har jag 12 cm kvar som jag tänkte göra i morgon, sedan ska dukarna tas ner, fixas till och fållas och till sist stoppas ner i väskan och följa med mig hem!
Jag åker hem på söndag strax efter 8 på morgonen, kommer till Stockholm runt halv 4, tar tåg till Södertälje där min bror ska hämta mig och sedan blir den bil färd i 30-40 min! Vist låter det som en underbar dag?


Det blir en riktigt fin färg på den här duken!


3 kommentarer:

  1. Men åh, jag vill också väva, det har varit en av mina drömmar länge.
    Superkul att du vill vara med på min virkalong också. Kram/Veronica

    SvaraRadera
  2. Hei, gratulerer som vinner av min candy:)
    Kan du være så snill å sende meg adressen din? Send meg en e-post.

    Klemmmmer fra Trine.

    SvaraRadera