måndag 25 april 2011

Virkad Baby Drake






 Family photo



Denna lilla drake blev just klar! Den ända anledningen till att han benämns som "lilla" är för att den är mindre än den förra ;) Den nya är 37 cm lång ifrån huvud till svans och 22 cm från vinge till vinge!  Jag virkade klart den igår och sydde fast allt utom ben och vingar, vilket jag gjorde nyss. Jag blev väldigt nöjd vilket alltid är kul. Dock blev jag lite förvirrad när jag sydde fast benen;
när jag sydde fast det tredje benet var jag väldigt noga med att det skulle stämma, huvudet vred sig lite då och då när jag vred och vände på draken. Men jag passade in det bra. Sen när jag sytt fast benet så kollade jag om det stämmde; först med dom andra benen och sen med huvudet. Och sist med ryggen/taggarna..... helt fel! Jag hade sytt fast benet på fel sida! Hur det gick till vet jag ej -.-' men som tur hade jag inte knutit fast änden så de var bara att pilla upp det!
Så kan det gå! Nu ska den lilla draken ner på nedervåningen till den stora!
Från det ena till det andra:

Här hämnade mina små kaniner! Under påskriset ^^

1 kommentar:

  1. Wow vad snygga drakar, verkligen imponerande! :) Får man fråga om vart mönstret kommer ifrån? Hade varit kul att virka en själv :)

    SvaraRadera